Thursday 25 August 2011

♥♥ isu muslimah sekarang OMG ◕_◕ ♥♥


♥♥ isu muslimah sekarang OMG  ◕_◕  ♥♥

< astagfirullahhalazim ya allah  >

assalamualaikum . jawap yea :) hhm today bee nak konsgi siketlah . malam ney rasa kecewa memang sudah makin tebal . kenape ? yes ini lah yang bee nak bincangkan malam ney pasal isu muslimah sekarang . kenape ? aiyoo sangat2 sedihlah bee malam ney . sangat2 kecewa . kea mulakan cerita yea **kaki atas kerusi**

di keheningan malam ney bee jalan2 b'bloginglahkan sekali bee terjumpalah blog2 yang sedang hangat menceritakan tentang muslimah2 yang ingin menjadi artis kini hangat di utube . okea sory bee xdapat share link2 ney semua . bee malas lah sebab itu semua sangat menyakitkan . so korunk carilah ea . search jea kat google dah banyak sangat dah sekarang . okea disebabkan isu2 ni lah yang membuatkan bee betul2 sedih ! huhh ! **pening kepalu garu2**

bukan sedih ape , bukan maksud bee menyekong tapi sumpah memang bee xberkenan dengan komen2 orang sekarang . memang betul mereka salah dari segi hukum islam . sebab sudah mengeluarkan aurat persamaan jugak bermain alat muzik yang haram iaitu bertali / gitar . tapi teguran itu biarlah bertempat . cara2 mereka tegur 2 seolah2 semua wanita bertudung ini hanyalah topeng semate2 . **sangat2 menyedihkan**  bee bace banyak yang maki2 merendah2kan mencaci dan ada jugak yang memandingkan . yang sunguh bee xsetujunya sudahlah di maki2 orang 2 mengikut hukum islam buleh pulak dye memandingkan dengan artis yang juga serupa macam 2 . ya allah  . contohlah : si anu A penyanyi yang dah terkenal berupa muslimah . jadi dibandingkan dengan si anu B juga berupa muslimah ney dengan si anu A tadi . tetapi di ikut hukum islam .seperti **ehh kau 2 dah lah pakai tudung xpayahlah nak keluarkan suara 2 xmalu kea dah la maen gitar dosa tau x ? jangan mimpi lah kau boleh jadi macam y*na suara dye bess kau xdapat tanding ! ** ya allah bukan macam 2 .


memang sekarang bee nampak banyak muslimah yang dah lari jauh , bak kate2 yang bee dengar sekarang **sekadar bertudung** banyak jugak yang bee dengar **harap jea pakai tudung tapi perangai mengalahkan bohsia**  ya allah . bee tahu kadang2 memang betul apa yang dikatakan orang ney . tetapi walaupun perangai mereka teruk atau tidak solehah , sekurang2nye dye telah menjalankan perintah allah kepada dye , sekurang2 nye dah kurang satu dose . hhmm tapi ada jugak orang kate **pakai tudung tapi badan bogel** hhmm contoh pakai pakaian yang nampak tubuh badan dan jugak pakai tudung dengan laging . hhmm memang betul itu menampakkan bahawa ia kurang siuman .

teguran bee disini , manusia itu tiada yang sempurna melainkan nabi MUHAMMAD S.A.W  tetapi kita boleh menjadikannya sebagai satu contoh yang patut di contohi . ramai orang yang tidak bersetuju dengan gaya muslimah kini , begitu juga bee . tetapi caranya bukanlah dengan memaki caci hamun mereka . sebaliknya menegur dengan teguran yang lembut yang benar , yang dapat membukakan hati seseorang itu . kita sebagai umat islam wajib menegur sesiapa yang telah melakukan kesalahan dan juga wajib berkongsi ilmu walaupun satu huruf . kan lebih baik dengan teguran sebegini mungkin pintu hatinya akan terbuka atau jikalau tidak jangan lah memaksa cukup sekadar teguran ajaran ke jalan yang benar . islam itu tidak kejam .

bukankah begini lebih baik daripada merendah2kan mereka atau memaki hamun mereka dan telah menyamakan mereka dengan muslimah2 laen. nabi kita tidak mengajar kita supaya berlaku kasar terhadap sesama ummat mahupun haiwan sekalipun , nabi telah mengajar kita dengan cara yang baik , dengan kesabaran , dengan keihklasan  bukan dengan caci maki dan buruk sangka yang kita ummat biasa sering melakukannya , tanpa sedar atau disedari  . 

hhmm rasanya cukup sampai sinilah bicara bee . andai ade salah silap bee , bee mintak maaf banyak2 . dan andai ade soalan boleh jugak ajukan kepade bee insyaallah bee boleh tolong jawapkan . 
p/s bee di sini : mungkin benar apa yang meraka katakan itu tentang muslimah sekarang dan banyak yang tidak suka tentang gelagatnya , nasihat bee kepada anda semua , andai benar anda tidak berkenan kepada mereka , andai benar anda mahu ia menjadi muslimah yang benar2 solehah , dan andai anda benar2 islam dan mahu mereka terus didalam ketaatan islam , janganlah kamu mencaci maki nya , sebalik nya berdoalah kepada allah S.W.T  agar ia mendapat hidayah keinsafan dan sentiasa berada didalam lindungannya allah . insyaallah dengan izin allah ia akan menerimanya . begitu jugak bee . doa2 kanlah bee yea . semoga sentiasa menerima hidayahnya dan sentiasa didalam lindungannya. AMINNN AMINN YA RABBAL ALAMINN . 
DONE ! 



tq 4 reading dont forget to like ya :)

0 000 like to potpet: